when tomorrow comes

Imorgon är det måndag och då är det roliga slut.
Då kommer folk tillbaks från semestern och med dom antagligen den festliga och gemytliga stämningen vi alla delade i början av sommaren innan alla semestrar.
Det jobbigaste är nog att inte veta hur det kommer att bli.
Jag vet liksom inte hur jag ska bete mig.
Bara en sån sak som att che och jag käkar raw food.
Kan vi fortsätta med det? Eller blir det drama och mobbinganklagelser då?
Det har varit en inspiration för mig att även han har varit intresserad. Det har satt lite press på mig och fått mig att anstränga mig även när jag inte har orkat eller haft lust.. så av rent egoistiska skäl har det varit bra.
Men det fattar ju vem som helst att jag inte kan laga mat åt alla bara för att ingen ska bli sårad.
Dessutom har jag haft ångest för att jag inte har hunnit räkna på alla kundtider och således inte haft någon koll på effektiviteten... som jag vet att chefen kommer att kasta sig över när hon är tillbaka.
Men.. nu har jag kontroll!
Åtminstone på det ena och största området som jag ansvarar över.
Effektiviteten är sjukt bra. Min arbetsgrupp är bäst BÄST!
Jag måste tala om det för dom imorgon.
Det känns otroligt skönt att ha fått koll på det samt att det var så positivt.
Blev också glad i fredags av det teamwork som uppstod 45 minuter innan dagen var slut och vi pangbom fick en helt ny akutkund med insatser 5ggr/dag och med ganska stor problematik OCH  dessutom fick en befintlig kund utökning från 2ggr till 5 ggr/dag från och med NU.
Hade det hängt på bara mig och che så hade vi fått stanna halva natten.. men alla var så himla duktiga och och vi lyckades lösa det tillsammans.
Sånt gör mig glad och stolt.

Kostmässigt har jag skärpt till mig nu i helgen.
Jag har inte ätit så varierat direkt. Det blev samma och sen samma igen.
Men jag har hittat ett nytt recept som var himla gott.
Caesardressing bestående av pinjenötter, kokosolja, olivolja, miso, citron, vitlök och en del annat som jag har glömt.
Det blev en tjock sörja som man blandar ner i en vanlig sallad.
Det var som sagt himla gott men inte lika himla gott som den chokladfudgen som jag gjorde igår kväll.
Mandelsmör (som jag gjorde själv) + kakao + dadlar.
Mixa tills matberedaren är varm.
Oväntat gott!
Och nyttigt.
Jag känner att jag börjar må bättre igen och nu ska jag vara väldigt försiktig och kräsen med vad jag stoppar i mig.

Idag blir det ikea med mamma och G och dottern.
Vi ska köpa en massa smågrejer som dl-mått och bäddmadrasser.

Och förresten!
Jag har klippt mig också.
Det var sannerligen på tiden. Har inte klippt mig på ett år.
Det blev både bra och dåligt.
Ena stunden mycket bra och snyggt.. nästa stund gammal golvmopp.
Men topparna är i alla fall inte slitna längre!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0