arg

Den här veckan har varit jobbig för jag har varit så irriterande jättearg.
ARG!!!
Ingen egentlig anledning förutom alla vanliga små irritationsmoment. Det har varit frågan om en klar överreagering från min sida och argheten har varit förlamande.
Jag har kokat för ingenting och det har påverkat mitt beteende gentemot min omgivning.
Det har skurit sig med både personal och kunder och det är något jag inte är van vid.
Jag är liksom den mest diplomatiska och psykologiska annars.
Nu är det som om jag helt har lost my touch.

Inte ett dugg kul.

Jag tror det kan ha något med kött och socker att göra.
Och brist på träning.
Nu ska jag yoga både måndag och tisdag och styrketräna tisdag och torsdag. Allraminst.
För såhär kan det ju inte fortsätta. Man blir ju galen.. och alla kommer att hata mig och sky mig som en bandmask.

Det enda som känns lite, lite kul är Buffy.
Det kan ju tyckas sorgligt... och det är det... att jag måste eskapera hela tiden för att ha lite, lite kul... men det kunde ju vara frågan om någon helt annan form av eskapism.. typ heroin eller psykos.. och det hade varit lite värre trots allt.
Visst är Buffy solklar eskapism.. men en väldigt trevlig och underhållande sådan och massor, massor av känslor!
Man blir inte ett dugg avtrubbad. Är man på det humöret så blir det både gråt och skratt.
Så jag tillåter mig det så länge jag verkar fatta att det inte är på riktigt.
Helt verklighetsfrånvändande är det inte heller eftersom jag dels har fått che att bli beroende och dels märkt att buffyälskarna döljer sig där man minst anar det. Dom finns t.o.m. bland stolpskott och strålisar på jobbet och plötsligt kan man diskutera mycket intressantare saker än t.ex. jobb.. på jobbet.
Buffy är bäst och jag håller redan på och ser om allting en gång till.
Igår kollade jag och dottern på "Once moore with feeling".. musikalavsnittet.. och det är bara så bra...
Och Buffy är tidlöst.
Det blir inte out-of-date och man blir aldrig för gammal för det.
T.o.m. min pappa tyckte att buffy var en väldigt intelligent serie.. och han var ju en skrotsamlande och överintelligent stofil (typ som jag.. minus kanske det överintelligenta)..
Jag kan och kommer nog att tjata mer om detta. Beware.

Nu är det helg tack gode gud.
Jag ska försöka starta om min hjärna.
Idag ska jag t.ex. ägna mig åt mangelmeditation.
Sen ska jag ägna åtminstone en timme åt att smsa och maila alla som vid det här laget säkert har gett upp om mig för länge sen.
Och så ska jag göra en smoothie av all gammal frukt + hampaprotein.
Ta mina vitaminer.
Nässköljning???
Rensa kylskåpet.
Ut med demonerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0