när man minst anar det!

Har inte haft lust eller tid eller lust eller tid att skriva något här på ett tag.

Men nu måste jag berätta om min nya roliga SAK!

En SPIRALIZER!!!!!
Ser ut såhär:


Fast snyggare.. för min är ljust, ljust grön.. men min XXXZZZXZXZXQQQQing-kamera är trasig igen så jag kan inte fotografera. Fortfarande.
Funderar på att skriva upp kamera på min önskelista.
Dottern fick ju fnatt i julas och fick för sig att ge mig ALLT jag någonsin önskat mig.. som hon kunde komma på..
Därav Buffy-boxen, cestjärnet och mameluckerna. M.m.
Jag har i och för sig strängt sagt åt henne att sådär kan vi inte hålla på (pressen!)... men jag kan ju lätt backa och säga att sådär kan vi inte hålla på från och med kanske nästnästa jul.
Förutom kamera på önskelistan:
ansiktslyftning.. typ en brasiliansk som Silvia.
När jag lutar mig framåt och tittar ner i en spegel under mig (jo, det händer ibland) så trillar liksom ansiktet ner ett snäpp. Ganska obehaglig syn. Jag tänker att man borde kunna fästa det lite bättre bakom öronen.
Skulle också vilja blastra till det lite under ögonen så det inte ser ut som torra löv.

Iallafall.. tillbaka till ämnet...
Min spiralizer är den roligaste saken på länge.
Den är snygg och cool och helt mekanisk.. jag gillar det enkla och oelektriska.
Man sätter fast t.ex. en zucchini och vevar och ut kommer en endaste lång zucchinispaggettiliknande zucchinispagetti.
Jag vet att ni (och jag) har hört det förut.. men jag tror jag börjar gå mot en raw-period igen!
Tydligen något som kommer i vågor.
Just nu kör jag mestadels vegan men med varm mat.. mest för att jag tycker det är kul som experiment att prova på alla veganalternativ.
Men jag är inte särskilt principfast.. principer är verkligen inte min grej på detaljnivå.. igår åt jag en överbliven matlåda med skinksås och blomkål till middag.
Hursomhelst. I helgen ska jag spiralisera mera. Bara för att det är så kul!

Och så har jag snart sett klart på alla sju Buffysäsongerna.. men det gör inget för sen ska jag se om dom från början med kommentatorspåret på.
Dottern och che har också blivit buffybesatta.. vilket inte är så konstigt för hur kan man inte bli det???????
Det gäller bara att ta första steget och börja titta. Som med Seinfeld.

Förresten.
Vill egentligen inte skriva känsliga saker om jobbet här.. men... jag tror inte att min chef gillar mig särskilt mycket..
På det personliga planet gör det mig absolut ingenting. Har inget behov av hennes kärlek.
Men.
Det kan ju emellanåt kännas både orättvist och otacksamt att alltid vara den duktigaste av duktiga och ändå letas det fel och tillrättavisas på ett pruseluskigt sätt.
Samtidigt favoriserar hon LMS.. vilket inte är LMS:s fel.
LMS orkar bara bekräfta chefen mer än vad jag absolut INTE (av princip) orkar ägna min tid och mitt liv åt.
Och chefen är ung och osäker och behöver ha någon att klänga fast sig på och då blir det såklart den soliga LMS och inte den (i hennes ögon) bistra och negativa (för att jag påpekar brister emellanåt) mig.
Och det kan ju påverka min löneutveckling. Det kan det ju. Och det stör mig.
Men orka fjäska!!
Tilläggas bör att jag syftar på nyachefen och inte bästachefen aka smurfan.
Bästachefen är fortfarande bäst men hon är inte min chef längre.

Nu ska jag tvätta håret.
(vilket f.y.i. är i ett absolut katastroftillstånd eftersom jag inte har klippt mig på eviga tider. KATASTROF!!!)

Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

Välkommen tillbaka... Du är efterlängtad! Önskar jag kunde få en bild på håret!!

2011-02-11 @ 12:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0