rättelse

Den där spirulizern.. den är inte alls grön, det var bara som jag fick för mig.
Precis såhär ser den ut:

Den har alltså gröna detaljer.
Det kändes viktigt att korrigera detta om denna viktiga SAK som för tillfället är det festligaste i min tillvaro.
Det är inte så sorgligt som det låter för den är faktiskt JÄTTEROLIG.
Idag har jag inhandlat zucchini, gul squash och butternut squash som jag ska spiralisera i helgen.
Jag är exalterad!
Bara själva namnet "butternut squash" gör mig också exalterad!

Just nu sitter jag på jobbet men har jobbat färdigt och ska snart åka hem.
Jag blev lite sur imorse när det var drygt en halvmeter snö utanför porten och hela gatan såg helt offpistig ut.. men sen märkte jag ju att det inte bara var jag som var drabbad utan att det var kris och kaos överallt och jag hann precis in till stan innan tunnelbanan slutade gå.
Arbetsmoralen var tack och lov hög och dom som hade lyckats infinna sig i någorlunda tid hjälptes åt så att alla våra tanter och farbröder fick hjälp. Själv var jag också ute och slirade och kokade både gröt och kaffe och pysslade om små söta kungholmsdamer.
Allt slutade bra och nu är det helg och inte nog med det... jag är ledig på måndag också!!!
Ska till fotsyster och göra skosulor till mina arma fötter.
Dottern har ju hunnit före mig och diagnostiserats som en typisk flexibel plattfot.
Jag ser fram emot min diagnos. Det är alltid bra att veta vad man är.


Kommentarer
Postat av: Guldlock

Hihi - får mig osökt att tänka på Joey i Friends:



Joey: Hey, I wasn't the only one who looked like an idiot. All right? Remember when Ross tried to say, "Butternut squash?" And it came out, "Squatternut buash

I avsnittet: The one with the Thanksgiving Flashbacks.



Fast det är förstås bara roligt i sitt sammanhang. But still. Allt går att relatera till Friends. Nästan allt iaf.



Kommer förhoppningsvis till Stockholm på onsdag eller torsdag och stannar i en vecka. (Så länge jag får tag i en sista minuten biljett). Hoppas du har tid att ses?!?!

2011-02-11 @ 22:35:22
URL: http://www.twitter.com/linnealea

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0