tyska väninnan och kay pollack m.m.

Hmmm... nu ska vi se...
Vill helst inte skriva något om att jag är himla trött, att det känns som om jag håller på att bli sjuk, att jag har sjuuuuukt mycket att hinna med på jobbet idag... det är så mycket samma gamla HELA TIDEN.

....

Helg imorgon.
Födelsedagsmingel med släktingar på restaurang.
Tror jag har missat min tvättstugetid. Attans.
Kanske träffa ebs söndag.
Fast det vet hon inte om. Än.
Heter karln Gadaffi eller Khadaffi eller finns det två stycken???
Är han/dom inte lite lik Gene Simmons?
Får mig att tänka på tyska väninnan och när hon jobbade på skivbolag och skulle ta hand om kissgrabbarna när dom var på sverigebesök.
Hon bowlade och hade sig med dom och sen plockade Gene S fram ett fotoalbum med en massa polaroidbilder på alla sina groupieerövringar och så frågade han om tyska väninnan händelsevis fanns med i albumet.. han kunde inte riktigt komma ihåg.. (det var hon inte)
Det var roligt på den tiden.
Tyska väninnan kunde ringa lite närsomhelst och berätta saker som att "PANIK!!!! jag springer omkring i globen med Björn Borg och letar efter Elton John men jag hittar honom inte och mina postit-lappar fastnar överallt och heter läderskjorta "leatherskirt" på engelska för jag har informerat Elton om att han ska få en sån av ett fan....kan du hjälpa mig!!!??" eller " hej och hå nu sitter jag under en filt tillsammans med Bono och dricker tequila"... och där stod man och harvade i någon gammal tvättstuga och bara: "... det heter shirt... s.h.i.r.t....."
Såna saker. Gjorde ens egna tillvaro lite glammigare.
Åh.. tyska väninnan!!! Alldeles för långt borta.

....

Idag får man lön.
Jag ska prick kl 10 gå och inhandla ett doftljus till mitt kontor.
Roasted chestnut. 169 kronor.
Kan tyckas dyrt men det räcker ett tag och det lugnar mitt sinne.
Tål annars inte doftljus.. men just det här kan man inte få nog av.
Detta var en rekommendation.

....

inte för att jag skrivit något vettigt.. men jag skrev i alla fall inte om att jag är trött, håller på att bli sjuk eller har sjuuuukt mycket att göra på jobbet!

...

jag väljer glädjen

....

(det sista var ett s.k. klassiskt kaypollackskämt.. en kaypollack)

Kommentarer
Postat av: Bilregistret

Jag saknar henne också! Vi kanske kan ringa till henne nästa gång vi ses?! Eller åka till Hamburg en helg!



Vi hörs!



/j (jag menar B)

2011-02-25 @ 10:43:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0