and so..

Oväntat trevligt var det att dejta släktingarna och käka lite monogolian barbecue för att fira dottern och lilla m.
40-talisterna började lite trevande men det hela utmynnade sen i en hjärtlig och rörande gemenskap då vi kom in på samtalsämnet Ingvar Kamprad.. den gamla nassegubben.. för att inte tala om det föraktade kungahuset..
När vi hade kommit så långt så kunde jag och dottern lättade diskret pusta ut.
Underbart mysigt också att träffa både son och dotter samtidigt.
Och mycket trevligt att lilla m också kom med.
Lilla m är sonens och dotterns (halv)syster som precis har fyllt 12 år.
Hon är bedårande söt och ser ut som en liten mangafigur. Hon är också en cool person som glatt låter sig ledas in på dom rätta musik-, manga-, bok- och filmspåren av storebrorsan.

För övrigt känns det otroligt tråkigt att tjata om att jag har ont i halsen och hostar.
Men tyvärr är det så och jag misstänker att jag måste ta mig till doktorn den här veckan för att få hostmedicin.
Ska också försöka förbereda mig mentalt idag på hur jag ska hantera läget på jobbet.
Framförallt ställa in mig på att analysera mer än reagera. Inte ta allt så känslomässigt. Försöka förstå istället. Försöka göra mitt jobb så bra som möjligt. Försöka vara duktig helt enkelt.
Men det svåraste är att skilja på förnuft och känsla. Och jag menar inte att man ska bli helt känslokall.. jag menar bara att man ska försöka att inte omedelbart reagera med känslorna.. det är oftast inte så smart och oftast också helt onödigt.
Men lätt är det inte att vara oberörd för olika tonlägen och insinuationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0