belåten

Jag mår bra idag.
På alla plan.
Känner mig harmonisk och belåten.
Jobbet är fixat och snart kommer dotterns och hennes whatever hem och lagar mat vilket är en väldig tur eftersom jag håller på och svälter ihjäl och eftersom jag inte ser några som helst potentiella tillagningsmöjligheter hur mycket jag än tittar i kyl, frys och skafferi.

Belåten är en bra känsla.
Nästan samma betydelse som nöjd.. fast ändå snäppet bättre.
Nöjd kan tolkas som att man har fått nog och vill gå vidare.
Belåten är liksom att man vill stanna i nöjdheten. För att man är just belåten med det.
En lugn, bra och välmående känsla. Ganska sällsynt.
Säkert är man belåten mellan varven.. men det är inte alltid man lägger märke till det.
Det är en sån försynt känsla.

Imorgon är det helvetesgapet igen och det kommer att bli sjuuuuuuuukt stressigt... fredag och femtisjutton nya kunder som ska ha hjälp femtisjutton ggr om dan.... men jag har ju che vid min sida.
Han är min klippa för tillfället.
Och jag kan klara av stressiga dagar.. bara jag får vara frisk! Och tack och lov så mår jag mycket bättre nu.


Kommentarer
Postat av: Guldlock

Vill du bli sjukt obelåten så kolla in IT's blogg. Och med detta så ser du rakt upp i dens ena näsborre. Mardrömmar förverkligas.



Fast å andra sidan. Man kan faktiskt belåten av dennas blogg. Jag blir belåten av att jag absolut inte är den.



Fast mestadels blir man skräckslagen ändå.

2011-01-06 @ 21:19:25
Postat av: funck

hi hi!

Jag blir lite belåten när jag hittar en särskrivning... som "dunder sjuk"..

Fast jag vill helst inte besudla belåtenhetsbegreppet när det egentligen handlar om någon slags hånfull bekräftelse..

Tack för att du håller koll på ITs bloggbravader!

Det är ett viktigt jobb och någon måste göra det.

2011-01-07 @ 05:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0