kris och kris

Sällan har jag sovit så gott som inatt.
Sällan har min säng varit så skön.
Ingen vill dö men alla vill fortsätta sova.. är inte det lite konstigt????

Jag ser ändå fram emot att åka till jobbet.
Det är ju ett helfestligt ställe om man ska tro på vad jag skrev i förrgår.
Man skrattar hela tiden.

Nä.. idag ska jag bita ihop och se lika seriös ut som jag faktiskt är.
Kunde inte låta bli att bli lite avundsjuk på Ica-personalen i onsdags när jag råkade tjuvlyssna.

Den ena: "Hur var läget imorse?" (jag: "Hur ser det ut idag?")
Den andra: "Det var kris!" (che: "Det är kris!")
Den ena: "Kris!!? Hur då?" (jag: "Kris!! Hur då?")
Den andra: "Filmjölken var slut!" (che: "Tre sjuka och två ledsagningar som hänger i luften och det saknas en i kväll!")


Så hanterligt på något sätt.
Å andra sidan.. hur mycket skrattar dom egentligen på Ica???


Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

Jag tycker synd om er stackare.... Skulle inte vilja byta med er...

2011-01-07 @ 07:57:25
Postat av: PD.

Allting sägs ju vara relativt här i världen

PD.

2011-01-07 @ 12:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0