lite beroende

Jobbade hemma igår med löner och får därmed komma senare idag.. skönt!
Tänkte gå en sväng förbi mitt stamställe Vårdcentralen och ta ett blodprov. Doktorn vill det. Han vet att jag är hypokondriker och nu har han fått för sig att han ska ta mig på ALLVAR just därför... kanske för att jag ska bli mindre hypokondrisk men tyvärr har det motsatt effekt.. jag undrar vad det är han döljer!!!??
Tydligen har jag lågt blodvärde och jag har redan fått lämna in allehanda (använd fantasin) prover som blivit godkända. Nu tycker han att vi ska gå ett varv till eller nåt.

Helgen.
Vallfärdade till St Erikshjälpen i Spånga i lördags.
Fyndade fina grejer. Tror jag har blivit loppisberoende.
Åkte hem och skulle bara vila lite men somnade och sov och sov ända tills söndag morgon.
Igår varvade jag Buffy, tvättstuga, Buffy, jobba, TAIPEI TILL FÖRBANNELSE (är definitivt beroende), handla mat, Buffy, laga mat och Buffy.
Buffy är den bästa serien av alla.
Jag älskar Greys Anatomy väldigt mycket.. men den är helt TOM jämförelsevis.
Buffy har allt. Tror jag har blivit buffyberoende.
Har hunnit till början av säsong 3.
Kanske är det tur att jag inte kommer att få fler barn. Risken är stor att jag i så fall skulle döpa barnet till Buffy. Oavsett kön.
Och P.S. Buffy funkar för alla åldrar!
Tack Goldielocks för att du introducerade mig!

Idag börjar jag om med ett hälsosammare liv kostmässigt sett.
Till frukost blir det något med frukt.
Antingen fruktsallad och sojayoghurt.. eller någon smoothie.. det får vi se.
Till lunch blir det grönsaksgryta med paprikakräm.
Till middag får framtiden utvisa.
Tror jag mår lite, lite bättre. Hostan verkar avta.
Vågar inte tänka träning.. men kanske det kan komma igång den här veckan...

Igår var dottern och tittade på en lägenhet... i min fantasi har jag redan flyttat in i hennes rum, shoppat möbler på st erikshjälpen, ordnat med hemkörning och målat om dom..
Dottern undrade oroligt om hon ändå kunde få komma hem och sova. Kanske i vardagsrummet.
Älskade unge!!! Anteckna följande: Det här kommer ALLTID att vara ditt hem! Alltid, alltid, alltid!!!
Även om du kanske måste sova i en liten, liten låda. Under diskbänken. Det ordnar sig jag lovar!




Kommentarer
Postat av: Guldlock

Tack själv för att du inte nekade en enda sak jag försökt pracka på dig. Utan du har tålmodigt tittat, lyssnat etc.

Men så är ju Iron Maiden och Buffy bäst! :D

2011-01-17 @ 09:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0