och annars då

Jag kommer inte att återvända till jobbet imorgon.
Är inte tillräckligt frisk för det ännu.
På god väg.. men inte tillräckligt.

Ska försöka vända tillbaks dygnsrytmen dock.
Upp i ottan och fånga dagen!
Slåss med symaskinen.
Kanske har vi blivit sams nu.
Måste dock gå till optikern. (fast inte imorgon)
Vill ha symaskinsglasögon.
Mina stackars ögon zoomar in och ut som en ytterst rostig gammal kamera.
Dom tyar inte och inte mina nerver heller.

Drömde om ugglor, bottenlös lervälling, ladugårdar, dockhus m.m.
Allt var väldigt melankoliskt... vilket är en av dom värsta känslorna.
Den är just så... bottenlös..

Jag tycker det är väldigt sorgligt och hemskt med Per Oscarsson.
Hoppas att han och hans fru var hemliga agenter och att dom nu har gått under jorden och fått nya identiteter i Honduras eller nåt.. men det verkar inte så troligt.
Jag har alltid gillat Per O.
Han var karismatisk och verkade alltid balansera på galenskapens gräns.
Han var en riktig bad boy när han var yngre.
Klädde av sig i tv och åt "bajs" och höll på. Drog sig inte för att chocka det pryda folkhemmet.
Och bra skådis var han också.
Spelade dom coola killarna.. som t.ex. gerillaledaren Orvar (bästa namnet) i Bröderna Lejonhjärta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0