perioder

Che är bekymrad för hur det ska gå för mig när dottern flyttar hemifrån.
Han tycker att vi umgås för mycket och att jag påverkar henne negativt och drar ner henne i tantträsket.

Själv är jag inte alls bekymrad.
När dottern flyttar hemifrån så får jag ett eget rum!
Och kan äntligen använda vardagsrummet som vardagsrum.
Och så kan jag bjuda hem dottern, med eller utan bihang, på söndagsmiddag.. och så kan vi dejta på spännande ställen och mötas på tankevägen.
Eller så kan jag hälsa på henne i Australien om det skulle vara på det viset.
Just nu bor vi på samma ställe.. och jobbar på samma ställe (dock med olika saker).. och då hänger vi av bekvämlighetsskäl en hel del tillsammans.
Vi råkar ju också vara ganska lika, tycka ganska lika och uppskatta typ samma saker i livet.
Dottern har dock ett eget liv med egna vänner och festligheter.
Jag är sämre på den biten.. hinner och orkar inte så mycket mer än jobb och familj.
Och det beror ju på att jag är en inbiten periodare.
När dottern flyttar hemifrån så börjar en ny period och då kommer jag definitivt att ägna mer tid och energi åt den sociala biten.. om inte annat så för att jag annars troligen kommer att känna mig lite ensam.
Jag ser fram emot det.
Inte på så vis att jag vill att dottern ska flytta hemifrån NU.. jag är alldeles nöjd med NU.. men livet har sina perioder och även om förändring alltid innebär någon form av kris för mig.. så brukar det ändå i förlängningen leda till något positivt.
Och det är ju inte som att jag förlorar dottern när hon flyttar hemifrån... inte ens om hon flyttar till en annan kontinent.

Och ifall dotterns tanttendenser kommer ifrån mig så är dom genetiska.
Själv har jag varit rätt likadan sedan 15-årsåldern.
Och förresten har jag läst att tant är det nya svarta!
Det är coolt att spela alfapet, brodera, fika på kondis och spara på grejer som kan vara bra att ha.

Che har så mycket att lära!
(jag vet att det är mycket che i bloggen nu.. det beror på att han är den enda jag umgås med för tillfället.. träffar faktiskt honom mer än dottern.. det är också en period!)

(och sonen då!!? kanske någon undrar.. är han alldeles obetydlig??? oh nej, oh nej.. men han lever mer parallellt med mig.. vi ses, vi hörs och vi checkar av läget med varandra och så swischar vi vidare åt vårt eget håll.. han behöver få bli vuxen på egen hand och jag låter honom bli det.. det är väl en period..)

Dagens planer:

* apoteket
* inhandla ingredienser till gudfadernmiddagen imorgon
* bege mig till läkarmissionen i johannelund och fynda lite

Kommentarer
Postat av: Guldlock

Man får sakna perioder va?

För jag saknar Stations-perioden. Eller snarare du och jag i Stations-perioden.



Åh. Vad romantiskt det där blev.

2011-01-08 @ 16:12:05
Postat av: Långa Farbrorn

Alldeles gör mycket Che?? Mer Långa Farbrorn, Appendix, LMS, Gnäbby och tomteblosset....

2011-01-08 @ 18:59:58
Postat av: El registro del bilo

You say swisch

Jag säger svisch



/blrgstrt

2011-01-09 @ 00:22:19
Postat av: Guldlock

Alldeles för mkt uppmärksamhet runt omkring dig.



Spännande! :D

2011-01-09 @ 00:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0