söndagen

Jomen såhär blev det:

* sydde käckt och kreativt ett förkläde av en kökshandduk och en bård från ett gammalt fint lakan som vi ändå inte använder. Kanske någon gång att jag får tillbaks min mobiltelefon som är inlämnad på reparation och att jag då också lär mig hur man grejar över sina foton från mobilen till datorn så jag kan visa lite fina bilder.. kanske..

* städade lite allmänt.. dammsög och skakade mattor i smyg på balkongen, bäddade snyggt och diskade och plockade..

* kokade tomatsås på ca 27 ekologiska tomater (bäst är när man ska squeeza ihop alla dom skållade tomaterna för hand i en stor balja!) och kollade på Buffy.. samtidigt..

* gjorde sallad med citron, olivolja, parmensan och rostade pinjenötter samt kokade färsk pasta..

* började titta på Gudfadern med dotter och whatever..

*ÅT! himla gott! Kompletterade med stekt halloumi.

*kollade färdigt på Gudfadern.. älskar den filmen, älskar den verkligen.. men den är sorglig och grym..

* insåg att vi inte orkade se någon mer film.. spelade istället ett parti alfapet med dottern.. fick lägga ordet "oflyt" men tvingades inse att "plen" inte är ett ord.. inte ännu i alla fall..

* gick och la mig med Buffy.. precis som det låter!

Nu är det måndag och kanske, kanske, kanske ska jag och dottern träna idag.
Om inte annat så ska vi i alla fall ta oss förbi stadsmissionen på Hantverkargatan.
Känner ett stort behov av att fynda och återanvända.

Kommentarer
Postat av: Guldlock

Messat din mobil men inte ens fått leveransrapport. Hmm?!!



Hur som haver. Det var angående Annelie som undrar om du kan vara referens till henne igen?! Hon ska på anställningsintervju på onsdag.



Och Zeb Macahans läderbyxor. Huuur bra allegori som helst! hihihi!

2011-01-10 @ 23:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0