kris och utveckling pågår

Yes!
Nu är jag igång!
Lägenheten är uppochner och allt är KAOS!!!!

Jag började med köket som har varit alldeles ohanterligt på sista tiden.. det finns liksom ingen plats till någonting och det bara ligger frukt överallt och när man öppnar kylskåpet så rasar det ut zuccinis och selleri.
Har rensat ut i skåpen.. bortbortBORT med en massa udda grejer..
(bortbortBORT = in i dotterns rum så får hon fatta dom tuffa besluten)
Problemet med vårt lilla 50-talskök (ful50-tal inte snygg50-tal) är att det finns inga ytor att ställa saker på whatsoever..
Nu har jag hivat ut den fula lagerhyllan och ersatt den med en billy.. mer praktiskt och något snyggare förutom att micron inte får plats i den => att micron måste stå på den ynka bänksnutten bredvid spisen => att alla kryddorna och oljorna och sojorna och sweetchilisarna nu hänger i luften..
Ska bli klar med köket idag och sen är det vardagsrummet..
Vardagsrummet ser nu ut som ett rum från det där tv-programmet... extrema samlare eller vad det heter.. eftersom jag har slängt in en massa saker från köket dit lite hursomhelst..
kris är utveckling
man måste slå i den hårda bottnen innan man kan ta sig upp igen
så funkar jag

Mat?
Har inte haft tid att ägna mig så mycket åt den saken.. vilken tur att det fanns rester.
Sötpotatissoppa till lunch. Med halloumi och pumpakärnor.
Små goda frökex med morotssmör och citroncremecheese (cashew) till lunch/mellanmål.
Små goda mandelkex med plommonmarmelad och hasselnötsnougat + te som efterrätt.
Avokado med örtsalt innan sänggång.
Det går ingen nöd på mig och hostan är mycket bättre.

Råkade förresten se dokumentären "Hästpojken" igår på svt.
Underbar historia om pojke med autism och hans föräldrar.
Och så såg jag program om brittisk korthår på animal planet.
En sån ska jag ha i framtiden om jag någonsin ska skaffa en till katt..
(men oj vilken stor bild det blev)
http://1.bp.blogspot.com/-ia5qLSCixQI/TWEVIgRD4eI/AAAAAAAAMSk/LQPmU6B96vc/s1600/British+Shorthair_Breed.jpg

Kommentarer
Postat av: Guldlock

Fint kattskrälle! Ser väldigt mjuk ut att klappa på...



Ville egentligen bara säga hej och det är kul att du uppdaterar bloggen. Får mig att le minst en gång om dagen! :)



I Sandefjord regnar det hela tiden. Det finns inget att göra när man är ledig således. Jag har dessutom sträckt ljumsken så jag kan inte ut och jogga eller powerwalka vilket var mitt enda nöje som höll mig sansad. Så tråkigt. Kör cirkelträning varannan dag med en av tjejerna. Men håller på att bli smågalen av understimulans.

Det blir en muskulös och blek Guldlock denna sommar. Slankheten får helt enkelt vänta till ljumsken blivit hel. Men får nog tillägga smått galen till muskulös och blek. Fortsätter det så här så kommer jag bli tokig.

Aja. Ska inte klaga. Jobbar ju ändå och tjänar pengar.



Klarade tentan! Så skönt. Annars inga news.



Som sagt, ville bara säga att det är kul att du uppdaterar! :)

Kram kram!

2011-07-08 @ 19:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0