like sands through the hour glass

Har inte mycket att säga.
Ägnade gårdagen mest åt läsning av den rätt så sega och halvtråkiga boken.
Dottern kom hem och packade en väska eftersom hon ska bo med frassekatten i en vecka.
Kände mig hängig och lite halvdålig i magen.. jag tror att min kropp fortfarande håller på och anpassar sig till maten.. för det mesta går det bra men ibland protesterar den lite..
Och därför mådde jag lite illa och lyckades inte göra mandelmjölk som jag hade tänkt.. skalade alla mandlarna men blev sen tvungen att slänga dom eftersom jag av någon anledning blev äcklad.
Däremot åt jag väldigt god lunch.
Jag gjorde citron- och salviapasta. En pastasås med solrosfrön, pinjenötter, salvia och citron (och lite annat som jag inte kommer ihåg). Lite skivade torkade aprikoser på det. Till det spiraliserad zuccini och palsternacka. Samt ruccola, orange paprika och avokado med min goda dressing på.
Helt enkelt utsökt.
Vi fotograferade men bilderna har inte hamnat i datorn ännu så jag kan inte visa något än.

Nu ska jag gå och frukostsmootha lite försiktigt och sen vill jag verkligen få ordning på mina bokhyllor.
Men om solen skiner så blir det i första hand läsning på balkongen.

Visst verkar det vara action!!?
Men det är väl det som är semester.. att koppla ner en smula.

(har förresten inte hört något från sonen den skurken.. och när man ringer honom så går signalerna fram men ingen svarar. har han alltså redan tappat bort den fördömda mobilen??? och när man ringer vapendagaren så är inte telefonen på.. men eftersom det inte är några rubriker i tidningarna om incidenter i Milano så ligger jag lågt och tänker att dom är stora pojkar nu och dom borde kunna ta hand om varandra..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0