lite nektarinmarmelad och lite aids och lite misslyckad tahini

Vad gjorde jag igår egentligen?
Inte mycket faktiskt. Inte vad jag skulle iallafall.
Jag skulle ju läsa som en galning och röja men det gjorde jag inte.
Istället vinkade jag av sonen som drog till Milano. Det känns inte så oroligt. Han är där med inte mindre än TVÅ vapendragare. Jag tror att det kan trassla till sig för att dom är klantiga men jag tror inte det kommer att hända något farligt.
Sen satt jag faktiskt i solen och läste ett tag och svetten rann.
Sen gjorde jag nektarinmarmelad som blev mycket god. Raw såklart.
Och sen gjorde jag raw tahini men lyckades misslyckas eftersom jag hällde i olja och sesamfrön samtidigt i mixern.
Man ska ju mixa sesamfröna först så dom går sönder.. nu ligger dom helt hela och nöjda i oljan och man får tugga sönder dom. Ja,ja.
Sen gjorde jag en salladsdressing som innehöll tahini, apelsin, citron, olivolja, vitlök, honung, salt, peppar, timjan, basilika och gräslök. Blev ok.
Gjorde en delikat sallad bestående av ruccola, orange paprika, vattenmelon, avokado, litelite fetaost, pumpakärnor, cashewnötter och så hällde jag på dressing. Mycket snyggt och mycket gott. Fina färger och kombinationen vattenmelon och fetaost är en välsignelse.
Kvällsfikade med lite nektarinmarmelad på mandelkex.
Såg Philadelfia och grät.
Såg dokumentär om Queen och ville gråta.
Tydligen aidstema igår.
(apropå det rekommenderar jag P3:s dokumentär om när hiv-skräcken kom till sverige.. då vill man också gråta)
Kanske gjorde jag något mer igår men det var knappast viktigt för det har jag glömt.
Sov och drömde om stora gula ormar som såg ut som pakistans mango.
Vilket påminde mig om att jag måste äta mina två pakistanska mangos idag annars blir dom nog dåliga.
Bästa mangon!
Tror jag ska stoppa banan i frysen så jag kan göra glass sen.
Om man fryser banan och sen kör den i mixern med en gnutta vatten (obs! en gnutta!) så blir det som mjukglass. God som den är eller så kan man stoppa i vad man vill t.ex. jordgubbar eller kakao eller en skvätt citron eller pakistansk mango. Och mixa lite till.
Faktiskt en ganska skön semesterdag med god mat och solsken.
(men bananflugorna blir fler och fler.. det är KRIG nu!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0