London- Dag 2

Födelsedagsfirning hela dagen!
Började dock med liten panikångestattack på Primark, Oxford Street.
Man behöver verkligen inte lida av dokumenterad panikångest för att drabbas av det just där.. jag klamrade mig vimmelkantigt fast vid dottern som systematiskt plöjde igenom damavdelningen efter en på förhand uttänkt strategi. Hemsk affär!
Stapplade vidare till liten galleria där vi intog frukost på Pret a manger.


Sen promenerade vi Oxford Street, Regent Street.. via Hamleys där jag noterade att dom tyvärr tagit bort det lilla caféet högst upp men man kan fortfarande använda deras toaletter..  fortsatte via Picadilly Circus till Leicester Square där vi beslöt att fördriva tiden lite på Haagen Dazs Café.
Det var sådär.. men man måste ju prova. Check!


Sen gjorde jag som Madonna och Angelina Jolie (som för övrigt är slanka, muskulösa och bleka.. alltså helt rätt Guldlock!) och köpte lite cocosvatten för att inte försmäkta i värmeböljan och så gav vi oss ut på jakt efter Chesterfield Hotel där vi skulle intaga Afternoon Tea.



Det var sannerligen inte lätt.. men vi lyckades till slut!


Det var så tjusigt i restaurangen med dukar och hundtavlor på väggarna så man kunde inte riktigt koncentrera sig på menyn.. Vilken tur att man redan visste vad man ville ha!



Dottern gillar inte te.. så hon tog en jordgubbsmilkshake istället..


Den var god!


Och så fick jag mitt te..


.. och sen kom den trevlige kyparen med dom läckraste läckerheterna!
Man visste inte var man skulle börja..






Vi åt och åt.




Sen var vi mycket mätta och belåtna och drog oss tillbaka till the womens powderroom..
Där var det väldigt fint. Jag tycker faktiskt att det klädde oss rätt bra.



Jag trodde att jag var diskret..


.. men det fanns ju speglar överallt!! Det hade vi kul med ett litet tag..



Sen begav vi oss till Covent Garden.


Där var det full rulle som vanligt med überdyra affärer, loppis och gatuartister blandade lite hursomhelst.
Den här mannen som såg ut som Earl i "My name is Earl" var mycket duktig på att sjunga opera och skoja med förbipasserande.. vi tyckte om honom så mycket att vi gick tillbaks och tittade på honom en gång till dagen innan vi åkte hem..




Sen strosade vi vidare och utanför Covent Gardens tunnelbanestation stod tre supercoola californian girls och bluesade järnet.. Rainbow Girls kallar dom sig och dom spelade, blåste, sjöng, skramlade och steppade och var overkligt bra!



Vi promenerade vidare till Forbidden Planet på Shaftesbury Avenue.
Där kan man titta och bläddra och gotta sig i allt som har med sci-fi, fantasy, skräck och obskyr undergroundkultur att göra.


Och sen var vi plötsligt hungriga igen!
Så vi letade reda på en anspråkslös italiensk liten restaurang som låg precis på gränsen till China Town.



Där åt vi bruschetta och drack öl och vin. Det var gott!



Sen verkade det som om vi hade fått nog av både mat och spatserande så vi åkte hem till hotellet och kollade på tv och sov.



Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

Vad härligt med så många bilder på dig!!;) Nu saknas bara morgonbilden ;)

2011-07-05 @ 07:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0