London- dag 4

Åså sista dagen.
Efter sedvanlig plastförpackad frukost strosade vi iväg mot Soho längs Oxford Street och bara vimlade lite med alla andra människor innan vi hoppade in på ett kinesiskt snabbmatställe.
Jag tog medium size och då fick man välja ris eller nudlar med två toppings.
Jag valde nudlar med chicken sweet chili och caramelized chicken.. mycket sliskigt och mycket gott.


Sen handlade vi lite filmer och skivor på den där stora dvd-affären som jag inte kommer ihåg vad den heter.
Jag hittade bl.a. Banksys film till sonen. Kände mig mycket nöjd med det.
Dottern köpte en dubstep-skiva. Jag är för gammal för att förstå vad dubstep är men det är himla hett just nu.


Efter det skulle jag bara titta lite på Foyles (megastor bokhandel) på Charing Cross Rd.. men det blev att jag tittade ganska mycket. Köpte böcker till sonen om serietecknande och gamla sci-fi-filmer.
Och en bok om raw food till mig.
Sen råkade vi gå in på Dr Martens-butiken och där råkade jag köpa ett par skor.
Tyvärr blev det inga bilder tagna på det.
Vi gick vidare mot Covent Garden.
Där stod en kille och höll på med en kristallkula. Mycket duktig.


Vi spanade in operamannen en gång till. Han är bra!
Man blir glad av honom!
Sen gick vi runt och bara tittade på allt och insöp atmosfären.
Jag hade hästscarfen på mig.







Efter det var det dags att skynda för vi hade nämligen en dejt.
Utanför tunnelbanan mötte vi upp dotterns kompis Erre.
Erre ser ut som Henke Larsson och jobbar för tillfället med en festival utanför London som heter Secret Garden.
Annars åker han runt i världen och jobbar och lär sig en massa saker. Det var kul att träffa honom för han visste nämligen en massa saker om raw food och sånt.
Här är Erre på Neal's Yard.


Erre tog med oss till en vegetarisk restaurang i närheten.



Sen skildes vi åt och jag och dottern begav oss till Camden eftersom vi kom på att vi hade missat det.
Jag och hästarna smälte fint in bland allt krimskrams.




Vi spanade in ett intressant café som jag hade läst om och som Erre rekommenderade.


Där fanns det raw food.. men tyvärr var vi så mätta så vi köpte inget, vi bara tittade och tänkte att vi får komma tillbaka nästa gång vi är i London..



Sen kollade vi runt på alla andra coola grejer i Camden.





Den här järnjätten var väldigt stor. Jag tror knappt jag nådde till hans knän.

Anyhoo. Sen åkte vi tillbaks till hotellet och packade och sen sov vi och sen åkte vi hem.
Jag lyckades få ner allt jag hade köpt i den lilla, lilla väskan.
Nudlar, misosoppa och cashewnötter. Sånt man bara måste köpa när man åker till London.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0