ny strategi

Nu ska det bli lite ordning. Jag ska bli en tidig morgonfågel.
Nu ska jag börja kliva upp på morgonen och få något gjort innan det blir kväll igen.
Idag är det tvättstuga kl 10.00 och sen är det lite vädret som bestämmer vad som ska bli gjort.
Igår var det väldigt soligt och väldigt varmt... så jag satt ute på balkongen med en bok.. men det kändes inte så värst hälsosamt efter en kvart..
Kan det aldrig vara lagom?
Har iallafall börjat läsa en bok om fängelseupproret i Attica 1971. Skriven av en journalist som var inblandad.
Och så bakade jag färdigt mina mandelkex (15 timmar i ugnen) och gjorde plommonmarmelad (ganska sur) och morotssmör med citron, ingefära och chili och hasselnötsnougat.
Och sen frös jag ner några kilo vattenmelon innan jag slushade ihop det med frysta hallon, citron och isbitar.
Citron är min nya favoritkrydda.
Och sen gjorde jag ännu mera mandelmjölk av mina blötlagda mandlar och så gjorde jag kardemummakex av mandelmassan och dom står fortfarande i ugnen.
Och så åt jag sötpotatissoppa med stekt halloumi och pumpafrön till middag.
Så det är inte som att jag inte har gjort något.. det är bara så mycket mer som jag vill ska bli gjort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0