sommarlov

Jag hostar vidare och orkar inte mycket mer just nu.. tråkigt...
Har mest suttit och stirrat på diabilder mot en lampa eftersom jag fick några tusen när jag var ute och hämtade grejer hos pappa.
Det är bilder från pappas ungdom och från min barndom.. bilder på mamma och pappa när dom var unga och vackra och stolta och på mig själv när jag var liten och ofördärvad och såg ut som en liten semla.
Både roligt och sorgligt är det.. och det väcker en massa minnen som jag inte visste att jag hade.. det är mycket bilder från lägenheten där vi bodde och det är möbler och tyger som jag kommer ihåg när jag ser dom men som jag inte tänkt på sen dess.
Och det är också bilder på farmor och farfar.. och mormor och morfar.. och dom har jag knappt några bilder på. Både mormor och farfar dog när jag var 5-6-år och jag kommer inte ihåg så mycket.. jag bara vet att dom betydde väldigt mycket för mig då. Det känns bra att se det på bild och få bekräftat att dom faktiskt har funnits i mitt liv och att dom verkade glada för att jag fanns i deras.
Det är också ofantliga mängder bilder på människor i skog och vitrockade människor i laboratorium.
Pappa var ju biolog och det plockades kottar och frön och sticklingar och skott och mossor och you name it i drivor som sen studerades mycket vetenskapligt.
Tack och lov var pappa mycket noggrann och ordningsam på ett selektivt sätt.. vilket betyder att han kanske samlade på skrot och inte kunde slänga grejer.. men han skrev prydligt upp varenda litet negativ i nummerordning och med tydlig beskrivning.
Jag ska ta reda på var man kan lämna in diabilder och göra fotografier av dom.

Nu ska jag skaka ihop min gröna smoothie och sen ska jag pallra mig iväg till affären och proviantera.
Och sen ska jag laga mat.
Och sen ska jag organisera om vardagsrummet för det är en disaster nu efter alla prylar från pappa... förutom tusentals diabilder även en knubbig brun manchesterfåtölj, en golvlampa, porslin i mängder samt böcker i mängder inklusive ett komplett uppslagsverk i typ 20 delar.
Och så ska jag lyssna på dagens sommarpratare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0