forts. om mitt andra jag och bananerna

Som sagt.
Det blev ju ingen grön morgonsmoothie igår eftersom "någon" hade ätit upp alla bananer..
... trodde jag....!
När jag i sista stund slängde upp kylskåpsdörren för att packa min lunchlåda så ser jag att där ligger dom ju.. bananerna! Åtminstone två av dom! I kylskåpet! (bananplatsen i vårt hem är annars köksbordet.. bananer blir konstiga i kylskåp!)
Jag får inga minnesbilder hur mycket jag än försöker.. men kanske, kanske en liten känsla av att ha försökt att överlista mig själv..
Mitt tredje jag (?) har trätt in på arenan och gömt undan några av bananerna för mitt primitiva och onda andra jag.
Synd att mitt tredje jag inte informerade det första bara så jag hade kunnat hitta dom i tid... nu blev det ingen frukost.
Alltså.
Lite kameraövervakning i mitt kök vore inte helt fel.

Annars... vad blev det för mat????????
Ja. Eftersom dagen fick helt fel start så kom aldrig inspirationen igång så det blev kantarellnudelsoppa till både lunch och middag.
Och sen en smoothie bestående av frysta hallon, en apelsin, en banan, hampaproteinpulver och sista skvätten cashewmjölk..
Den var god som den godaste milkshaken men så isande iskall att jag fick glasshuvudvärk minst två ggr.

NU ska jag gå och mixa ihop spenaten och sellerin och apelsinen och BANANEN. Och proteinpulvret.
Och så ska jag ta mig den där shoten med apelsin, linfröolja och bipollen.
Inte vet jag om det är bra men det är gott och ingredienserna finns ju hemma.
Och i lunchlådan ligger det röd quinoa, het tomatröra, fetaost, rostade pinjenötter, ärtskott, tomater och citron.

Sista helgen innan semestern nu.. och jag tror jag måste jobba nonstop fram till och med torsdag om jag ska hinna bli klar med allt som jag vill bli klar med.. ingen kommer att göra mitt jobb i fem veckor.. bara det mest akuta. Bästa L kommer att hålla ställningarna och jag vill ju att allt ska vara i så bra ordning som möjligt för hennes och alla andras skull.

BRA JOBBAT GULDLOCK!!!!
Jag tror du kan mer än vad du tror! Jag är helt säker på det!
Hälsa Tove!!!
Och jag ska skriva upp dig i min kalender där i augusti!
kram kram och dunk dunk i ryggen!!!!

Kommentarer
Postat av: Guldlock

Så spännande det där med dina olika jag. Det får mig att tänka att du är så mkt mer än oss andra vanliga människor. Du är på en helt annan nivå och kör en helt annan division. Fascinerande.



(Tove hälsar tillbaka!! :) )

2011-06-17 @ 23:25:48
Postat av: Anonym

yeah right!!!!

Kul division!

Det här med mina nattjag tror jag bara är en sömnstörning som jag inte skäms för utan mer tycker är ibland lite lustigt intressant och för det mesta ett sjukt irriterande praktiskt problem.

Finns säkert många andra med samma problem.. dom bara pratar inte om det..

För övrigt har jag kommit på att jag kanske inte befinner mig i samma omloppsbana.. eller surrar på samma frekvens.. som majoriteten... MEN detsamma gäller mina vänner!

Och därför gillar jag dom och dom mig!

2011-06-18 @ 07:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0