kaffet är så hett nu kan ingenting gå snett

Det blev sent och det blev taxi hem igår och det blev lite försovning och uppvakning med begynnande huvudvärk idag.
Skulle så gärna vilja stanna hemma och jobba på måndag istället.. men tyvärr har jag vissa saker som jag måste göra idag som inte går att ändra på..
Bara att släpa sig iväg.
Och sen ska jag hem till ebs som har flyttat och blivit söderböna så det är väl lika bra.. ska spana in hennes nya lägenhet på Östgötagatan.. men det får ju inte bli så sent för imorgon måste jag också jobba och då är det obligatoriskt och beordrat av chefen eftersom någon måste vara på kontoret och alla andra är klämlediga.
Och det är inget orättvist med det för nästa vecka är det jag som är ledig på torsdag och fredag för då ska ju sonen ta studenten!
Nu sitter jag här och har tagit treo och hoppas att huvudet ska skärpa till sig.
Dom senaste två dagarna har varit extremt psykiskt, och igår även fysiskt (släpa skrivbord... har stora blåmärken på armarna...) energisugande. Jag är helt sliten.
Dottern ska med och jobba idag och hon är inte så pigg heller.. men hon ska hjälpa mig och det skadar ju inte med lite extra londonpengar för henne.

Senaste projektet:
che och jag håller på och skriver en låt om vårt jobb..
Det har nämligen visat sig att che både kan sjunga och spela gitarr och t.o.m. sätta ihop lite ackord.. till skillnad från mig som är hans musikaliska motpol.. tänk John&Yoko! Rent musikaliskt alltså.
Vi har inte kommit så långt ännu och det är inte så ofta vi har tid.. men texten handlar om en person som är som oss.. som jobbar på kontoret på vårt jobb.. och som är på väg till jobbet och känner sig ganska nöjd med livet och positiv inför dagen... "solen skiner och just idag mår jag bra tänker jag"... sen kommer personen till kontoret och då kommer K med kaffe och "kaffet är så hett, allting är så rätt... nu kan ingenting gå snett..."...
Men sen!!!
"...lyssnar av telefonen!...." ....*argt ackord följt av tystnad* och sen en telefonsvararröst som säger:
"DU HAR FYRA NYA RÖSTMEDDELANDEN"
Och sen blir det en annan melodi och tempo och vi har inte kommit så långt med det men texten ska innehålla saker som:
"det är kris"
"vi måste, vi måste, vi måste"
"signera, dokumentera, delegera"
"det saknas en matlåda... vad ska jag göra?"
"hur jag få rast"
"jag måste ha min lunch också"
"få det att funka!"
"LUCKA, KROCK, LUCKA, KROCK..."
"det är larm"
"nyckeln hänger inte i skåpet"
"skoskydden är slut"
"NY KUND! START NU!"
"FIXA, FIXA, FIXA!!!"

....

Och sen på slutet ska vi liksom knyta ihop säcken och sätta punkt för dagen och personen ska gå hem från jobbet men är ändå ganska nöjd och ser fram emot en ny dag imorgon.
Början är mycket bra!
Hoppas jag kan redovisa resultatet på något sätt här.
Nu har jag inte tid med det här längre.

Kommentarer
Postat av: Bilreggo

HAHAHA - underbart! En given hit!

2011-06-02 @ 13:11:44
Postat av: Långa Farbrorn

Men det går inte...... Det ser du ju!



2011-06-03 @ 14:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0