worlds colliding

Det måste vara en kombination av att hela studentgrejen är överstökad och av att träffa så många människor på en gång som man inte sett på år och dar..
Alla mina världar liksom kolliderade.
Det var släkten och vännerna och familjen och gamla bekanta och t.o.m. jobbet på en och samma plats och gång.
Det var väl bara såna som min husläkare, personalen på Ica och mina medtrafikanter på väg till jobbet som inte var där.
Ja.. en massa andra vänner var inte heller där (t.ex. guldlock, långafarbrorn, tyska väninnan och bilregistret.. bara så ni inte känner er bortglömda!).. men jag menar att alla världarna var representerade!
Det var lite,lite jobbigt eftersom man ville prata med så många.. men samtidigt väldigt, väldigt trevligt.

Hursomhelst så fick jag någon form av energi.
Först blev jag mycket trött.. men sen kom den smygande.. den där inspirationen.
Hittills har det yttrat sig i form av ett rawfood-ryck.
Matberedaren går varm.
Igår gjorde jag limeonade (lime, citron, agavesirap och mineralvatten + en massa isbitar), lasagnebakelser (aubergine, zucchini, pinjenötscrust (!), getost och tomat i en lite stapel och fram och tillbaks in i ugnen) samt mangosmoothie med hemgjord cashewmjölk.
Idag har jag sörplat i mig en detoxsmoothie bestående av selleri, spenat, apelsin och banan.
Allt är som vanligt tokgott!

Kul!
Jag trodde det skulle dröja långt in på semestern innan jag kom igång.
Nu är det två veckor kvar till semestern och det kommer att bli två helvetesveckor tror jag.. men på något sätt löser det sig alltid.
Förutom själva jobbet så ska jag och che konstruera en frågesport till sommarfesten på tisdag samt anordna gemensam personalfrukost på torsdagen före midsommar.
Jag ska hålla mig lugn och inte gå upp i tonläge vad som än händer!
Jag är ett träd!
Jag kryper in i min mentala livmoder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0