ledig och hatad

Ledig idag. Ahhhhhh!!!!!!!!
Har längtat efter det eftersom jag bara vill sova när jag är på jobbet.. men nu när jag får det så behövs det liksom inte..
Bra på ett sätt.. kanske kan göra något annat!!!?
Dåligt på ett annat.. eftersom jag behöver samla krafter inför min vecka på jobbet då jag måste vara på topp.

Pratade med che igår om första intryck och sånt.
Då kom det fram att han hatade mig i början.
Själv var jag totalt likgiltig. Han gav liksom inget intryck. Han var typ ljummen.. fingervarm. Kommer knappt ihåg honom.
Långafarbrorn har ju erkänt att han tyckte att jag var den tråkigaste människan ever.
Jag tyckte bara att han var lång.

Jag ger tydligen inget bra första intryck.
(jag trodde att jag också var en sån där ljummen typ som inte gav något direkt intryck och blev därför lite smickrad av att che hatade mig.. starka känslor!!)
Båda dessa herrar har ju ändrat sig och tillhör numera min fan-club... och jag deras förstås..
Minuspoäng måste jag tyvärr ändå dela ut till båda två pga snabb fördömning.. å andra sidan pluspoäng för att dom kunde ändra åsikt.
Jag tycker att det verkar vara så att människor som ger ett alltför bra första intryck brukar sjunka rätt ordentligt.
För mig är ett bra första intryck ett illavarslande tecken. Jag blir misstänksam.
Dom lågmälda och intetsägande typerna är mer intressanta.. underfundighet och skarp iakttagelseförmåga visar sig mer i längden.

Mitt humör idag:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0