lite om kön, avokado, choklad och champagne m.m.

Gårdagen var bara en enda röra. Jobbmässigt sett alltså. Utöver det var det inte mycket med gårdagen.
Många var sjuka och jag och che sprang om varandra ute bland våra tanter.
Bl.a. var jag ute och promenerade med mycket snygg 90-årig blondin, vi diskuterade hur himla heteronormativ vår arbetsplats har blivit på sista tiden och jag fick en chokladpralin i guldpapper... som jag möjligen åt upp inatt i sömnen...? Måste kolla om den ligger kvar i jackfickan.
Damen jag syftar på bor snett mittemot vårt kontor och hon hälsade till dig Långafarbrorn!
Lunchmässigt  blev det lyckat. Lunchen var så snygg så jag tog t.o.m. kort på den men steget till att mickla in bilderna i datorn är mycket långt.
Min mage har  varit så upp och ner och nu har jag fått för mig att det kanske beror på all avokado.
Har läst att vissa magar är känsliga för fett och att avokado i all sin nyttighet kan bli lite för mycket.
Tar således en avokadopaus.. och åtminstone igår så fungerade det.
Ersatte avokadon med granatäpple OCH passionsfrukt. Något kul måste man ju få ha.
Till middag åt jag en morot. Det låter spartanskt och lite Lena Nyman i "Jag är nyfiken gul" men den var STOR och säkert innehållsmässigt mer näringsrik än t.ex. snabbmakaroner och ketchup eller en billy-pizza.
Till efterrätt plommon.
Följde upp med dokumentär på tv om KÖN. Intressant. Vad är kön? Ett vitt spektrum visade det sig. Det visste jag redan men spännande ändå. Jag är tacksam för att jag själv är så himla solklar i min könstillhörighet så som vår värld är kategoriserad.

Ingen träning igår men idag ska vi köra hårt jag och dottern.
En vecka kvar nu innan kortet går ut och sen kan jag inte köpa nytt förrän nästa lön.
Precis när jag börjat bli beroende. Typiskt.

Läste att bilregistret är på affärsresa.
Men sen kan du väl boka in lite champagne med mig!!!??
Är på champagnehumör.. men eftersom allt är så tillfälligt med mig och mitt humör så blir jag lite orolig att det ska hinna gå över.
Jag behöver verkligen glamouren!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0