igår var jag duktig

Sista rycket nu innan mitt friskis-kort går ut.
Tränade riktigt duktigt igår och orkade mer än jag trodde om mig själv.
Glömde alldeles bort det där med stretching och nu har jag lite ont här och där... MEN idag ska jag tillbaka igen.. måste ge min kropp en chans att snygga till sig.. och inte bara det förstås.. vill gärna att den ska orka lite mer också och sluta vara så omusklig.

Vaknade mitt i natten och fick jobbångest.
Kom på en massa elände.
På fredag ska che vara ledig och på torsdag ska vi turas om att stå på en mässa och SÄLJA (inte min starka sida) och idag visste vi redan igår att det saknas folk och att vi måste turas om att gå ut och jag förstår inte när vi ska hinna göra allt vi måste hinna göra.
Jag har en sån bedrövlig arbetsmoral för tillfället. Jag SKÄMS.. men kan inte riktigt skärpa mig.
Jobbinspirationen är alldeles bortblåst och jag vill helst bara sitta och prata om annat.
Det är jobbigt att jobba när man är på det viset.
Därför ska jag skälla på che idag.. projicera lite tänkte jag. Projiceraprovocera.
Så han blir arg på mig och jobbar istället för att prata.
Och då kanske jag börjar jobba också eftersom det inte är kul att prata för sig själv.
En mean machine vill jag vara idag

Har förresten läst ut Hungerspelen och beställt dom två andra delarna i trilogin.
Passade såklart på att beställa en raw food-bok också.
Jag får göra det varje gång jag beställer något från bokus.se. Det är dealen med mig själv.
Fast egentligen får jag inte beställa något alls (köpstopp!!!) men när det plötsligt är så att jag VILL läsa och LÄNGTAR efter varje liten stund när man kan hala upp boken.. då måste det helt enkelt uppmuntras!
Det var ju åratal sen det var så.
Och beträffande Hungerspelen så vet jag egentligen inte om jag tycker att den är så himla bra.
Beroendeframkallande och spännande.. jo..
Men jämfört med Harry Potter (egentligen rätt dum jämförelse) ganska innehållslös och blaskig..
Grundhistorien är intressant och spännande.
Jag gillar det futuristiska där vetenskapen står för det magiska och kittlande (och alltså inte magin som i HP).
Jag gillar själva tanken på att vår värld har förgjort sig själv och att en ny värld har vuxit fram.. att det finns en historia (som i history.. inte story) som ligger i framtiden (alltså vår framtid).
Jag gillar att det är på liv och död... gillar och inte gillar att man litegranna kan förutse hur det ska gå och åtminstone hittills lita på att dom man hejar på klarar sig.
Jag gillar det ungdomliga och rebelliska.
Påminner lite om "Imorgon när kriget kom".
Stör mig lite på att huvudpersoninnan är så himla snygg och bäst. Lite Kitty Drew-känsla på det.
Skulle ändå bli förbannad om det var alldeles orättvist och deprimerande.
Det beror ju på vad man vill ha för stunden.
Jag vill ha spänning, något nytt, lite kärlek och jag vill absolut att det ska sluta någorlunda lyckligt.
(med innehållslös och blaskig menar jag att hela boken är som två kapitel i HP)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0