underground

Har gått under jorden i några dagar och mediterat lite.. kommit fram till ett och annat och inte kommit fram till en massa mer..
Nu är jag tvungen att krypa upp igen eftersom det är jobb som vanligt idag. Skulle gärna stanna nergrävd ett tag till.
Har läst ut del två av Hungerspelen och väntar otåligt på att tredje delen ska komma från bokus.
Del två sprang jag iväg och köpte på pocketshop eftersom jag inte kunde vänta. Himla ekonomiskt.
Har läst lite annat istället.
Flickan som älskade Tom Gordon av Stephen King t.ex.
Den handlar om en liten tjej som går vilse i skogen. Jag tycker att den var bra.
Nu läser jag Loose among the lambs. Amerikansk thriller som utspelar sig inom rättsväsendet. Helt ok. Typisk amerikansk thriller som utspelar sig inom rättsväsendet. Spännande men det känns som om jag har läst den förut.
Idag bara måste bokusleveransen komma!

Jag tränade i söndags och måndags. Vilodag igår. Idag ska jag och dottern träna.
Har räknat på ekonomin lite och kommit fram till att jag bör kunna unna mig ett nytt friskiskort.. så det ska jag!
Har räknat lite till och tänkt ut en saneringsplan som borde kunna funka. Sanering av min ekonomi alltså.
Har skulder här och där efter alla år med låga löner och som ensam morsa. Nu när jag äntligen har en vettig lön och snart ingen annan än mig själv att försörja så vore det ju kul om jag kunde få lägga pengarna på sånt jag tycker är kul... istället för på avbetalningar.. Så jag ska försöka fixa det snarast möjligt. Med eller utan nudlar.. det får vi se.

Det här vill jag göra när saneringen är klar:

  • köpa en torkugn
  • köpa en matberedare
  • utbilda mig till raw food-chef
  • resa!!! långt, långt bort! länge!
  • resa inte lika långt och länge men ofta!
  • fixa nytt golv i hallen
  • flytta
  • med massor av mera

Kommentarer
Postat av: jo

2011-10-26 @ 09:57:21
Postat av: jo

Åh - så skönt att du är tillbaka! Kan man kanske fira sanering med skumpa? Jag bjuppar såklart, ska ju inte krascha saneringen ... Om två veckor eller så? Kram, j

2011-10-26 @ 10:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0