igår var jag arg. en liten stund

Åh herremingud vad jag har sovit länge och gott.
Skulle förstås gärna fortsätta med det men jag är ändå tacksam och litelite utsoven.
Hade tänkte titta på 2½ men igår kl 21.. men då sov jag redan djupt.
Nu är det action på jobbet, både igår och idag.. Om någon är sjuk idag så är det kriiiiis.
Någon kommer definitivt att vara sjuk idag.. mark my word.
Jag ställer in mig själv på krisläge redan nu.
Det enda som är bra när det är såhär är att jag inte har tid att känna efter hur oinspirerad och låg jag är..
Och det är ju faktiskt ganska bra!
Dock är det svårt att koppla bort munsåret i mungipan som nu ser ut som en mindre potatisgratäng.. man kan ju föreställa sig.. och eftersom det sitter i mungipan så tror människor att jag på riktigt har en tugga potatisgratäng eller annan valfri typ av mat hängande där i mungipan.. fräääääscht som bara den!
Igår var jag och mitt munsår (och che) i en supar- och spelarhåla (hembesök).
Sen stank jag supar- och spelarhåla hela dan (dvs rök och unkenhet). Plus munsår. Igår var jag superfräääsch.
Tusentals minuspoäng vill jag också ge till den lilla ordinära kinarestaurangen som ligger i hörnet Vanadisvägen/ Norrtullsgatan. Vi var inne där i fredags och åt buffé och det var ok. Igår gick jag in där ca kl 10.20 och frågade om jag kunde få låna toaletten MOT BETALNING märk väl men det var tvärnej.
NEJ. Vi lånar inte ut toaletten på morgonen. MEN JAG BETALAR VAD SOM HELST. sa jag och viftade med en hundring. NEJ. Vi lånar inte ut toaletten på morgonen. MEN JAG HÅLLER PÅ ATT KISSA PÅ MIG. vädjade jag. NEJ. AV PRINCIP. Men jag jobbar i hemtjänsten och ska på ett hembesök och där kan man inte gå på toaletten snälla, snälla, snälla, ni kan väl göra ett undantag bara idag. NEJ.
Sen kände jag att hela situationen var patetisk. Jag önskade verkligen att jag hade haft mod till mig att sätta mig och kissa på golvet men det hade jag inte så jag gick bittert ut. Sen fick jag gå på toaletten i supar- och spelarhålan och man kan ju föreställa sig hur jag bokstavligen hängde i luften.
DEN SOM NÅGONSIN LÄGGER EN KRONA PÅ KINARESTAURANGEN VANADISVÄGEN/ NORRTULLSGATAN FÖRSKJUTER JAG SOM VÄN, ANHÖRIG, KOLLEGA ETC. Den heter China Vanadis. Sjukt fantasilöst.
Och den som inte lånar ut en toalett till en normal medmänniska in case of kris borde förskjutas ur mänskligheten pga solidaritets- och empatibrist samt svår principstörning.
Själva essensen av hemtjänsten är att vi är så flexibla och stretchiga i sinnet att vi ibland nästan glömmer bort var vi börjar och var vi slutar. När jag träffar såna här människor så blir jag först så häpen så jag blir stum. Sen efteråt vill jag bara slå dom i ansiktet. Men då har jag redan gått för längesen och tur är väl det.

Det var gårdagens upprördhet.

Idag kommer det hem en kund med 260 timmar i månaden.
Och jag har gjort pesto och zuccinipasta.
Och sen ska jag hem och fortsätta att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0