ingen falukorv men en filt

Äntligen har jag sovit en hel natt (visserligen bara 5 timmar) utan att vara uppe och snurra och tex äta kall falukorv från kylskåpet..
Jag är ju annars hopplös.
Och nej.. att jag är uppe och äter beror inte på att jag är hungrig när jag går och lägger mig för det är jag inte.
Man blir behagligt mätt av smoothies.. jag svälter inte på något sätt.
Att jag nattäter i sömnen beror på att min reptilhjärna VET ifall det finns något ätbart.. typ en falukorv.. i kylskåpet.
Inatt visste den att det inte var någon idé.

Skönt att det är fredag idag. Jag behöver sova mer.
Undrar vad jag och che ska prata om idag!!?
Vi vidgar våra vyer (vvvv) hela tiden och har inte alltid den bästa arbetsmoralen. Särskilt inte är vi är trötta.
Che har gått ifrån att vara en labradorvalp för mig till att vara en filt.
En uppmuntrande, tröstande, värmande, lugnande liten filt mitt i all dumhet och stress. Rent mentalt.
Synd att han ska vara så himla bra på allt han gör.. som att t.ex. spela fotboll.
Synd att det betyder att han kanske kommer att sluta inom en snar framtid.
Inget är bestämt än dock men med min vanliga otur och med hans vanliga tur så kan man ju tänka sig hur det kommer att bli. Jag kommer att bli tvungen att skaffa mig något nytt lugnande. Igen!!
ja,ja.. det ordnar sig alltid..

känner mig lite melankolisk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0