bara mat

Som vanligt blir det mest matlagning när det är söndag.
Plötsligt stod det två liter vin i kylskåpet så jag har hällt upp ett glas.. det blir liiite roligare då tänker jag... med söndagsångesten i gettoförorten..
Jag har tillagat cashewost. Jag följde receptet men improviserade lite med kryddningen. La till lite krossad rosépeppar (för det blir snyggare) och färsk rosmarin (för det fanns hemma).
Det blev så gott så t.o.m. sonen ville bara ha mer och mer.
Första gången något blir godkänt av honom! Definitivt ett dear-diary-moment!
Sen experimenterade jag lite och gjorde ravioli av morötter, rödbetor, majrovor och kålrot med cashewost emellan.
Tvingade på dottern och hon tyckte det mesta var gott.
Efter det har jag masserat in olivolja, salt och citron i en bit strimlad rödkål. Egentligen ville jag ha grönkål men det fanns inte att köpa. Efter att ha masserat och masserat så blev till slut rödkålen ung. som sån där rödkål man äter till julskinkan i konsistensen.
Fick sen ett ryck och blandade i lite cashewost så att rödkålen blev liksom gräddstuvad och sen fick jag ett ryck till och blandade i hackade torkade aprikoser (som jag blötlagt först). Tyckte det blev snyggt med färgkombinationen.
Och så hackade jag i lite rödlök.
Nu står det i kylskåpet och ska följa med  till jobbet imorgon och serveras tillsammans med zuccinipasta och basilikapesto (som jag tänker vara lite crazy och mixa i soltorkade tomater i) som vi inte verkar tröttna på.
Och så har jag mixat ihop guld-dressingen. Den heter så eftersom den är guldfärgad.

Nu ska jag spiralisera en zuccini!

Dagens soundtrack:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0