bästa tipset

Måste bara tipsa om en av mina favoritsaker i livet.
Nämligen ekologisk, kallpressad kokosolja.
Den här brukar jag köpa:


Man kan ha den till allt.
I maten.. perfekt att ha i t.ex. pajskal (vi snackar raw) eftersom oljan stelnar i kylskåpet och då får pajdegen en fastare form.. eller i smoothies.. mmmmmmm gott och mättande. Man får värma upp den i vattenbad så den blir flytande.
Och nyttigt som bara den! Jag är inte expert men googla på det!
Kokosfett är bland det nyttigaste som finns men det ska vara den oprocessade, ouppvärmda varianten.
Underbar att smörja in sig i.
Inte vet jag om det är all raw food eller om det är insmörjning morgon och kväll med kokosolja... men något positivt har hänt med min hy.
Man kan säkert ha den till sadelvård också! Jag har bara inte provat det än.
Det finns en massa dyra märken men den här är inte så farligt dyr. Räcker länge.

Enkelt, gott, inte så himla dyrt och hälsosamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0