bra och dåligt och idag

Dåligt igår:
Jag och stress. Dålig kombination. Eller.. jag tycker nog att jag kan hantera stress rätt bra... till en viss gräns!!!
Men sen blir jag bara missmodig och frustrerad. När tiden inte räcker till och när alla tekniska grejer bara går sönder (vilket dom ALLTID gör runtomkring mig när jag är stressfrustrerad) och när det blir för rörigt och o-fengshui-igt.
Så var det igår och OMEDELBART reagerar che. Överreagerar tycker jag men samtidigt förstår jag honom för jag stör mig också på mig själv (såklart!).
Ja,ja.
Eftersom vi inte skulle ses förrän kl 19 så satt jag kvar till 18 på jobbet och fick en del gjort.
En stresskanin mindre.

Bra igår:
Först och främst lunchen. Zuccini- och morotspasta med rödlök, purjolök och paprika. Basilikapesto, Ruccola och avokado. Goda dressingen och drivor med pinjenötter och frön och cashsewnötter.
Sen middag med släkten!
Så himla kul att kanada-kusinerna också var med för en gångs skull.
Visserligen bar 50 % av dom.. men dom var i alla fall representerade och det händer typ aldrig.
Vi var på en mycket trevlig indisk restaurang som ligger på Katarina Bangatan nästan nere vid Orionteatern och jag åt en vegantallrik och drack en cobra bara för att den hette cobra. Alltså en indisk öl.
Sen skulle dom andra gå vidare men jag åkte hem den lååååånga vägen till gettot. Det gick bra.
Pratade med långafarbrorn om att vi ska ha en drinkkväll.. han ska återkomma med datum.

Idag:
Måste åka in till jobbet och hämta min laddare till mobilen.
Sen kommer kusinerna att ringa mig och så ska vi ses i stan och vandra runt lite och sen kl 18 ca blir det kräftskiva på Värmdö!
Och sen sover jag kvar där och imorgon vinkar vi av kusinerna när dom åker vidare till Amsterdam.
Och sen ska jag nog hem och städa.
Och på lördag kanske... nej förresten.. på lördag SKA jag och che ut och rekognosera.
Vi ska göra studiebesök och spionera lite men det är SUPERhemligt.
Affärsidéer är oftast det.

Fast nu kom jag på att vi har tvättstuga på lördag men det får faktiskt sonen ta hand om.
Man kan säga att det är hans tur.

Kommentarer
Postat av: jo

Och som för att fylla på antingen stressen eller det lugnande, välj själv, så finns det ju en alldeles , alldeles underbart fin katt i Sjööööstaaaden som man kan hälsa på också. Efter 15 lördag eller söndag? /j

2011-09-15 @ 09:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0