drömmar och smärta

Har sovit alldeles för lite men ändå drömt intensivt.
Jag befann mig i en av våra kunders lägenhet. Hon var inte där.. jag tror jag hade fått låna den.. och lägenheten sågi inte ett dugg ut som i verkligheten.. den var superstor och lyxig och spännande.
Bl.a. fanns en garderob som såg precis ut som garderoben på konserthuset. Praktiskt tänkte jag.
Och så fanns det tre st pianon i ett runt rum.
Och en grotta där man kunde meditera och yoga.. det gjorde jag och då upplevde jag religiös extas. Kul att få uppleva det för en gångsskull.
Sen kom mamma och då blev det sorgligt.
Mamma hade med sig en stor väska med pengar till mig. 150 000 i 500-kronorssedlar. Hon ville hjälpa mig lite ekonomiskt och så hade hon fått veta att hennes lever bara funkade till 19 % och det såg mörkt ut.
Har ingen aning om hur det står till med hennes lever.. men jag tänkte lite igår på att jag måste ringa mamma oftare och det var väl det dåliga samvetet som spårade ur.
Sen åt jag ostbågar. 2 stora påsar. Det var gott.

Idag är jag lite orolig för sonen. Han är inte riktigt pigg. Har ont i ena ögat (såklart det friska) och liksom ner över ansiktet. Pappan ska ta honom till doktorn idag så får vi se. Hoppas hoppas att det bara är någon infektion av något slag. Eller så är det triguminusneuralgi. Eller ms (fast det tror vi inte). Vi har googlat lite.

Nu ska jag skynda mig.
Får ABSOLUT inte komma försent idag.

Jobbig grej: har mycket ont i samtliga fingertoppar p.g.a. intensiv raw food-matlagning... man jobbar mycket med händerna och pressar och klämmer citroner m.m., pillrar ut kärnor och masserar in salt och hackar och skär.. för att inte tala om kokosnötskarvningen i söndags... har små sår på samtliga fingrar även under naglarna..
Men smärta är också en känsla. Det är bara att bejaka den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0