kokosnöten

Satt kvar på jobbet igår så idag har jag lite sovmorgon!
Ska snart gå i alla fall.. det är bara skönt att slippa morgonstressen på kontoret.

Igår öppnade vi den färska kokosnöten som jag fick av thailändskan.
Det var dotterns nya "vän" (status oklar) som lyckades hugga upp den emedan jag kved och höll för ögonen.
Vi konstaterade att en kokosnöt är inget man smeker upp och jag var allvarligt oroad för "vännens" fingrar och pulsådror.
Kokosnöten var full med kokosvatten och mjukt kokoskött.
Kul!
Synd att jag får kväljningar bara av lukten. Vet inte vad det är med mig.. det är ju så NYTTIGT!!!!!
Och tropical liksom. Vilket jag brukar gilla.
Och sen hittade jag inga recept med young coconut.. fast det annars kryllar av dom.
Mixade ihop en pajfyllning som jag blev illamående av och nu står den i kylskåpet.. får se om det blir en hel paj sen..
Det var i alla fall en intressant upplevelse att öppna en riktig kokosnöt. Eller i alla fall vara närvarande vid öppnandet.

Sen orkade jag inte fixa någon middag och åt därför lite av dotterns pasta.
Det var ju dumt. Men gott!
Den här veckan kommer det troligen att bli lite nödvändiga avsteg från raw-maten eftersom kusinerna är här och det är obligatoriskt umgänge med dom.. men sen ska jag nog bli lite strikt igen med maten.
Vill må bra ju.
Och vill gå ner lite mer i vikt.

SEN kollade jag och ungarna på south park tills jag somnade. Det tog väl en kvart.

Kommentarer
Postat av: jo

Men du - Robinson kanske vore nåt? Där går man ner jättemycket i vikt. Särskilt om man inte gillar kokosnötter ;)

Hur smakade det? Som old coconut? Vadå mjukt kött? Har svårt att föreställa mig ... Och var hade thailändskan köpt den när det var så svårt att hitta? Frågorna hopar sig!

2011-09-13 @ 10:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0