kort om kokosnöten m.m.

Jo det kan jag tala om för dig bilregistret att inuti den färska kokosnöten befann sig ca 5 dl kokosvatten och väggarna var klädda med vit kokos precis som på dom där bruna och ludna kokosnötterna...
Skillnaden är att på en färsk nöt så är kokosköttet mjukt och man kan lätt skrapa loss det med t.ex. en sked.
Tänk någon form av filé. Mjukt och sladdrigt.
Nyttigt.
Äckligt.
Det är så typiskt.
Alger och kokos är ju så hiiiiiimla fantastiskt supernyttigt och välgörande.. och jag får bara kväljningar av båda sakerna.
Men kokos kanske man kan smyga ner i andra saker utan att det märks.
T.ex. kan man hälla kokosvatten i smoothien och maskera med t.ex. hallon och banan.
Alger däremot! Sjöbottensmaken tränger igenom ALLT.

Situation på jobbet:
Jag, che och bästa L kämpar på.
LMS är inlagd på sjukhus.
Chefen klättrar på min respektskala.
Vi fortsätter att göra alla avundsjuka på vår goda mat.
Vi blir nästan avundsjuka på oss själva.
Och idag ska jag gå på liten promenad till bankomat och ostaffär med ståtlig, åldrande spanjor från Barcelona.. men det är inte Carlos det är jag ganska säker på!

Ikväll blir det restaurang med idel släkt.
Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0