lördag

Vad har jag gjort idag???
Jo.
Jag började dagen med en ovanligt stor smoothie bestående av apelsin, mango, banan, spenat, linfröolja och kokosfett.
Sen skrotade jag runt lite, satt i solen på balkongen och letade lite recept och skrev lite inköpslistor.
Åkte till vällingby och shoppade strumpbyxor, svarta stuprör, enzymtabletter, japanska bildkorsord och en massa frukt och grönsaker. Irriterade mig som vanligt på att både hemköp och coop är värdelösa i vällingby.
Inga kokosnötter eller jordgubbar! Skandal!!! Och dyrt var det också!
Sen åkte jag hem och slängde av mig alla grejer innan jag rusade över Grimsta-fälten till Guldet där det var stort inlinesjippo idag. Sonen är inblandad och han var hungrig och behövde 20 kronor till en pirog. Det var därför jag rusade. Tittade lite på dom duktiga pojkarna som åkte och åkte och ramlade mest hela tiden men ibland fick dom till det. Mitt 15-åriga jag blev lite avståndsförälskad. Mitt 57-åriga jag tyckte att det såg väldigt ont ut att ramla.
Sen strosade jag hem och njöt av att det fortfarande luktar sommar ute.
Efter det har inte så mycket skett.
Jag har svängt ihop lite middag och den var intressant.
Rödbetsravioli med dragon-getost-fyllning utan get med ruccola.
Det var gott. Till efterrätt blev det banan och fudge. Synnerligen gott ihop.
Nu ska jag titta på x antal avsnitt av CSI eftersom det verkar vara något slags marathon på femman.
Det passar mig bra. Jag är frusen och vill bara krypa ner i sängen med femton filtar ovanpå samt en katt.
Imorgon ska jag ge mig ut på jakt efter kokosnötter och jordgubbar.
Sen ska jag försöka öppna kokosnötterna. Har aldrig gjort det förut. Ska googla.
Om jag lyckas med det så ska jag sen tillaga strawberry tarts.
Ska också städa lite bland alla kläder och hjälpa sonen med tvätten. Men bara om jag har lust.
Kanske planera in lite träning nästa vecka.
Men först ska jag sova så länge jag bara kan

Kommentarer
Postat av: jo

2011-09-04 @ 00:33:51
Postat av: jo

Hamra ned en spik i en av de svarta utgjutningarna på kokosnötens topp, när den är igenom - dra ut den. Häll ut kokossaften. Sen tar du hammaren och "knäcker" jättenöten. Får du inte upp den - lyssna på Povel Ramel och sjung med ...

2011-09-04 @ 00:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0