prime of my life

Sonen rasslade in genom ytterdörren vid 03.30-tiden varpå jag vaknade och sen inte lyckades somna om.. så idag har jag absolut ingen ursäkt till att komma försent till jobbet.
Kanske hinner jag spiralisera en zuccini också innan jag går. Det skulle behövas.
Improviserade lite igår blandade pinjenötter, citron, olivolja, näringsjäst och koriander. Samt salt och chiliflakes. Hade i lite för mycket olivolja för att det skulle bli den ostliknande konsistensen jag hade tänkt mig. Hade tänkt att vi skulle käka morotsravioli till lunch.. men nu blev det mer som en pesto och då passar det bäst med zuccinipasta till även om det är lite tjatigt.
Che har efterlyst ett fotografi av mig som ung.
Som UNG! Som om jag är gammal.. man kan ju bli stött av mindre.
Och hur kul är det att göra sitt kroppsliga åldrande så uppenbart genom att vifta omkring med foton tagna när man var fräsch som en nyponros!!?
Visserligen en fjompig, rätt så bimboaktig liten nyponros.. men ändå!!
Jag letade i alla fall fram lite bilder igår och det var inte lätt.
Det blev ett helt projekt.
Lådan som alla foton låg i gick sönder när jag hade den ovanför huvudet på väg ner från bokhyllan och alla fotografier och ramar bokstavligen regnade ner över mig och halva vardagsrummet.
Så det tog ju lite tid att få ordning på det.
Sen visade det sig att det inte fanns så många kort på mig från the prime of my life där det gick att se hur jag såg ut.. jag blir nämligen sällan bra på kort och eftersom jag är medveten om det så har jag aldrig gillat att bli fotograferad och därför finns det otaliga bilder på mig liksom flyendes ur bild.. men väldigt få som går att visa upp i offentligheten.
Hittade dock några fotografier som dög och blev lite rörd över mig själv.
Vill liksom ta hand om den där tjejen. Hon var lite vilsen. Hon var envis och kämpade på men hon var inte alltid så himla smart.

Igår var annars en glädjens och en sorgens dag.
Långafarbrorn kom förbi och överraskningsvisiterade oss.
Ja.. han kom alltså på visit.. han försökte inte ta av oss kläderna och leta efter knark eller nåt.
Det var mycket uppskattat inte bara av mig!
Sen gick en av våra kunder oväntat bort när vår personal var där.
Det var thailändskan som råkade ut för det och hon mådde inte alls bra av det hela så det blev krishantering resten av dagen innan jag var tvungen att skynda iväg till ett hembesök.

Så jag hann alltså inte göra det jag skulle igår heller. Bara annat.

Nu dör snart min dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0