sömnsjuka

Jag bara sover och sover. Det är skönt men det vore praktiskt om jag kunde bli färdig med det någon gång.
Idag måste jag handla lite och sen laga mat. Vet ej vad.
Nu måste jag i alla fall skärpa till mig lite med maten eftersom min mage är helt urflippad av allt hattande hit och dit mellan dieterna.. det verkar som om det är så att ju mer raw food man äter desto mindre glad blir magen av undantag.
Nu tänker jag försöka vara ganska strikt åtminstone till jul.. inga fler kusiner och inga fler födelsedagar som kan förstöra.. mamma fyller förstås år men det tror jag inte behöver påverka så mycket..
Jag har dessutom läst en bok av Victoria Boutenko om Green Smoothies (googla) och blivit inspirerad och övertygad och kommer nu att testa detta den närmaste tiden.. alltså dricka minst en liter grön smoothie om dagen.
Vad är då grön smoothie?
Jo det är en smoothie som innehåller massor av gröna blad av olika sorter men även t.ex. mango och banan för att det ska smaka gott.
Victoria har studerat vad chimpanser äter (mest gröna blad och frukt och pyttelite insekter men det kan man bortse ifrån säger Victoria tackålov) och noterat att dom är friska, fyllda av energi och dessutom muskulösa. Victoria tänker som så att människor och chimpanser är väldigt, väldigt lika rent genetiskt och alltså borde vi ta efter chimpanserna.
Stavas verkligen chimpans såhär? Ju mer jag skriver det ju konstigare ser det ut.
Hursomhelst. Jag ska testa.
Ska också ta tag i träningen. Måste hitta en lösning för det.

Igår spionerade jag och che på två (2) ställen. Det var intressant. Vi fick en hel del idéer. Frågan är bara när vi någonsin ska hinna prata ordentligt om det här eftersom vi alltid jobbar och nu får vi dessutom inte vara lediga samtidigt. Han får tänka ut något helt enkelt. Det är han som är chimpansen i vår relation.. det är han som har energin och musklerna.

Nu måste jag tänka ut vad jag ska handla.
Det kanske blir pinjenötter och avokado som omväxling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0