spännande värre!

Jag har handlat kokosnötter m.m., frostat av frysen samt inte lyckats tvätta med sonen eftersom den fördömda portbrickan INTE ALLS fungerade till tvättstugan som den skulle vilket betyder att den enda fungerande brickan är den som dottern har och den är på okänd ort för tillfället. grrrrrrrrrrr!

Men det var inte det som jag syftade på med rubriken utan det som är oerhört, rafflande spännande just nu är hur det ska gå med kokosnötsöppningen.
Tack för tipset bilreg.!
Jag hade redan spetsat in mig på att soundtracka det hela med Povel.. jag har t.o.m. skivan!
Nu ska jag bara leta reda på en spik.
Kan man kanske ta en skruvmejsel om man inte hittar någon spik i lämplig storlek???
Jag tror att jag bara har pyttesmå.

Förutom strawberry tarts ska jag också göra kokosfudge samt broccoli- och tomatcanneloni.
I natt har jag karamelliserat valnötter.. dvs dom karamelliserade sig själva när jag sov. Dom ska jag ha till en sallad som vi ska äta till lunch imorgon. Och så har jag sparat lite av rödbetsraviollin som che ska få smaka.
Det var så gott!
Dragon är min nya favoritkrydda! Tarragon heter det på engelska vilket låter godare tycker jag.
Dragon låter som en fritidsgård vilket kan bero på att det hette den fritidsgård som ungarna gick på i Abrahamsberg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0