uppryckning

Bra saker på sista tiden:

  • ändrat min kost och fortsatt med det
  • gått ner i vikt och återfunnit min kropp ((jo. man blir lyckligare när den fysiska kroppen stämmer med ens självbild och man känner sig lättare, smidigare och kan ha sina kläder igen)
  • träffat mina bästa vänner IRL. flera gånger!!!!!
  • röjt och rensat hemma och plötsligt är det HEMTREVLIGT. man vill nästan bjuda hem folk! utan att skämmas!
  • lite smått börjat träna
  • fixat en telefon så jag kan lyssna på musik när jag vill och det gör mig så mycket gladare!
  • klippt mig och nu har jag vant mig och det känns bra
  • fått lite mer energi och blivit mer kreativ. igår plockade jag t.o.m. fram SYMASKINEN! Efter jobbet! Bara för att laga men ändå!
  • hittills sen 1/8 blivit mer disciplinerad på jobbet och inte jobbat över nästan alls. är väldigt tacksam för dom jag tycker om på jobbet som thailändskan, reb och che förstås. Jo! just dom långa farbrorn! thailändskan har verkligen blivit en av mina favoriter.. nuförtiden ger hon mig mer energi än hon suger!
  • köpt en ny madrass som verkligen gör den lilla skillnaden.. eller den stora kanske man ska säga. känner mig som en ny människa.
  • börjat känna mig mer tillfreds med mig själv, nöjdare och.. ja.. lyckligare helt enkelt!
Vill fortfarande bli bättre på att hantera stress och läsa mer böcker.
Men en sak i taget.
Whatever kan inte fixa allt på en gång!
Men kom ihåg.
I år och dar har det varit lite si och så med mig.
Jag har varit trött, fattig och ohälsosam mer eller mindre. Inte orkat göra roliga saker.
Inte direkt varit deppig.. åtminstone inte hela tiden.. men varit trött jämt, jämt, jämt.
Bara orkat jobba och sova och äta.
Och försökt och försökt och försökt att ändra på saker och ting.. ständigt nya dieter (fast mer och mer åt raw food-hållet dom sista fem åren) och träningsförsök som jag ständigt har misslyckats med.
Men SKAM den som ger sig!
Jag är inget offer och jag vägrar ge upp.
Jag kan själv.
Ibland tar det bara lite tid. Typ 15-20 år.
Om jag är en världshistoria så går jag nu in i en ny epok.
New age kanske.
Men blanda för gudsskull inte ihop min nya epok men den saggiga gamla agneta sjödin-varianten!

Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn!

Vad roligt höra!!! Du glömde skriva om ditt schampo!!;) Reb, är det dramaqueenen som bor i närheten och som jobbar efter kontorstid lr??

2011-09-01 @ 13:27:22
Postat av: Anonym

japp.. reb är såklart verksamhetens snygging som inte kan hålla tyst om någonting men man älskar henne ändå.. skulle gärna träffa henne samtidigt som dig men då kan vi i inte prata om allt vi vill!

Och shampot ska ju du ta reda på så det kan definitivt inte hamna på den positiva listan ännu..

2011-09-01 @ 14:33:14
Postat av: Guldlock

Blir glad av att läsa det för du är bäst och därför förtjänar du att må bra!! :)

Heja heja heja!

2011-09-01 @ 17:03:38
Postat av: Långa Farbrorn

Träffade Reb en snabbis idag och hon berättade att du var så fin i håret, samt att du hade gått ned 10 kg och fått en jättvacker hy..:))

2011-09-01 @ 19:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0