imorgon är igår

Imorgon (alltså idag) visade sig vara en likadan dag som igår.
Inte hann vi bli klara.
Måste åka in och jobba idag också. Är väldigt tacksam för att che är lika knäpp som jag och offrar sin helg på det här.

Sonen kom hem mittinatten och nu ligger det ynglingar och sover till höger och vänster här hemma. Doris har fullt upp med att hålla koll på allihopa.
Skönt för både dom och mig att jag ska åka till jobbet.
Skönt också att dom släpade sig hem hit så jag inte behöver undra och vara orolig.

Jag skulle kunna vara sjuk av stress pga jobbet.
Nästa vecka är det bara jag och che på plats (+ chefen) eftersom bästa L har semester och LMS fortfarande är sjuk.
Detta sammanfaller givetvis med att personalen snörvlar och är sjuka vilket innebär att vi måste gå ut och jobba en hel del vilket innebär att vi inte hinner med vårt eget jobb och min to do-lista är alldeles för lång och det är alldeles för sällan som jag kan pricka av något. Och det är viktiga saker som står där. Sånt som inte får skjutas upp. Människor som förväntar sig återkoppling förra veckan.. och hela tiden kommer det nytt viktigt som måste göras och som jag skriver upp på listan men som jag inte hinner göra eftersom jag måste gå ut till kunder.
Jag skulle som sagt kunna må riktigt dåligt av stressen men jag försöker verkligen att inte låta den komma åt mig.
Jag gör mitt bästa hela tiden och mer går liksom inte att göra.
Ibland vill jag dock dra in chefen på rummet och uppfostra henne lite.
Hon har en tendens att gnällgnata på mig och che.. antagligen när hon själv känner sig pressad..
Jag jobbar på att bara låta det rinna av mig eftersom jag vet att det bara är hennes sätt att reagera på stress och att jag vet att hon egentligen tycker att vi är ganska bra.
Förutom det så har min respekt för henne ökat.
Hon har visat att hon kan tänka efter och ändra sig angående väsentliga saker och det uppskattar jag. Inte alla som kan erkänna att dom har haft fel.
Men chefen är en duktig flicka precis som jag. Hon vill göra rätt och vara till lags. Hon är bara väldigt, väldigt ung.

Nu vill jag verkligen att min mixer ska komma!
Min kropp mår inte bra och jag ser fram emot att dricka gröna smoothies ända fram till jul. Minst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0