gröna smoooooothies och balkonghäng

Passar på att göra... absolut nästan ingenting nu när det är påsk och 4 lediga dagar i sträck. Tack jesus!
Har suttit på balkongen och lyssnat på ljudböcker och hinkat i mig grön smoothie.
Igår kom dottern förbi en liten stund och då testade vi att blanda gin i påskmusten. INTE gott kan jag meddela.
Mår mycket bättre nu än i torsdags.. så man ser ju ganska tydligt sambandet mellan hur jag mår och graden av aktiviteter och yttre stimulans.
Har läst på lite om gröna smoothies i Victoria Boutenkos bok "Grönt för livet" (Green for life).
Det är inte klokt vad bra det är för hälsan säger Victoria. Se bara på chimpanserna! Dom har ju typ samma genuppsättning som människan och trots att dom bara äter bladgrönt, frukt och pyttelite frön och nötter (och en och annan insekt) så är dom superstarka och pigga och får nästan aldrig cancer.
Jag har inte ätit rawfood på länge.. har helt saknat inspiration och ork vilket har lett till att jag ätit både dyrt och osunt.. men nu har jag bestämt mig för att åtminstone hälla i mig en liter grön smoothie om dan. Och se vad som händer. Det kan ju knappast vara skadligt och sen får vi ju hoppas att det inte är dom där enstaka insekterna det hänger på.
Nu har jag swooschat ihop spenat, jordgubbar och banan varje dag i en vecka och det känns väldigt bra.
Inte vet jag om det har något samband men plötsligt har jag ju rest mig upp ur soffan och börjat skriva här. Och jag har städat hemma. Och tvättat. Och nästan känt mig utsövd när jag vaknat (även om det inte räcker så länge men ändå!). Jag har mått mer bra än vanligt förutom i torsdags men det hade ju sin förklaring.
Så jag fortsätter.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0