Vad har hänt?

Eftersom mitt minne är uselt och min tidsuppfattning för tillfället endast kan hantera nuet så minns jag inte i detalj vad som hänt sen sist jag skrev.
Det viktigaste är nog att jag varit hos läkaren på stressmottagningen och hon fick mig att fatta att det bästa för mig är att vara 100 % sjukskriven. (nu blev det ett annat typsnitt och jag har ingen aning om varför)
Hon sa att när man är t.ex deprimerad så är det bra att jobba 25 % och fortsätta ha kontakt med jobbet.. men när man lider av utmattningssyndrom (som är en fysisk åkomma) så blir det lätt kontraproduktivt. Man gör av med all sin energi på att jobba dom där ynka procenten istället för att låta kroppen läka. Så sedan förra tisdagen är jag hemma. Det känns lite deppigt men samtidigt är det bara en sak jag vill och det är att bli bra och då är jag beredd att göra det som krävs. Jag har inte fått besked ännu om jag får gå på behandlingen men jag tror och hoppas på det.
Vidare förklarade läkaren för mig vad det är som händer i kroppen vid utmattningssyndrom. Jag fick rabbla upp alla mina symptom och så förklarade hon. Jag frågade om hon trodde att jag kunde bli bra igen och då sa hon att det trodde hon verkligen eftersom hon ansåg att jag har kapacitet. Läkaren var underbar och jag kände omedelbart att jag ville ha henne hemma i köket.. himla mysig människa som fick mig att må bättre mitt i allt.
 
  • Förutom detta har jag spelat klart alla nivåer (444?) på candy mania och därmed raderat den appen från min telefon. Skönt.
  • Och så har vi varit på akut kloklippningsutryckning med frassekatten. Hans klor växer sjukt fort och dessutom på både längden och bredden.. det är som små hovar. Vi försökte klippa hemma men det resulterade bara i att jag och sonen blev osams och Frasse slogs för sitt liv. Jag blev både kallsvettigare och snurrigare än vanligt. Nu har vi hittat en veterinär i närheten som har drop-in på onsdagar och dom var verkligen duktiga.. veterinären smekte av klorna med qui gong-aktiga rörelser.
  • Jag har lyssnat på en helt fantastisk bok av Majgull Axelsson. Den heter "Jag heter inte Miriam" och handlar om en romsk kvinna och hennes upplevelser under och efter andra världskriget. Läs den!
  • Sen så har jag äntligen upptäckt dotterns favoritband Socker och det var ju på tiden så som hon har tjatat i två år. Lyssnar bara på dom för tillfället. Bra gung och bra texter ett valår som detta. Finns tydligen inte på youtube men på spotify, sök på Socker och Air rotten democracy.
  • Jag har försökt lära mig origami men det var mer än vad min hjärna klarade av. Blir trött i ögonen efter en sekund när jag försöker förstå instruktionerna. Nu har sonen lovat att jag ska få komma hem till honom och lära mig av hans tjej som är en himla pysslig typ.
  • Jag har klippt mig! Den traditionella halvårsklippningen. Ledsagad av dottern.
  • Och sist men inte minst så har jag blivit medlem i F!.. alltså feministiskt initiativ. Första gången jag är medlem i ett parti men så är det också första gången jag känner ända in i hjärtat att det är rätt. Kommer säkert att tjata mer om det en annan gång men nu orkar inte mina ögon längre så nu måste jag avsluta.
(jag vet att det blir mycket katter i min blogg men vad ska jag annars fota?? Min enda krukväxt? Och dom är ju dom sötaste söta!)
  •  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0